Heb je een vraag over één van onze producten? Hieronder beantwoorden we enkele veel gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag via ons contactformulier.
 

  • Roggebrood is ideaal om zonder honger de ochtend of middag door te komen. Het is ook een prima tussendoortje, dat je zo rond vier uur ‘s middags kunt nemen, bijvoorbeeld met kaas erop. Er zijn ook tal van tips voor feestelijke snacks. Bezoek onze pagina recepten.
  • Roggebrood heeft een grove structuur en massieve beet. Minder luchtig dus als brood, met als voordeel dat je sneller het gevoel hebt dat je ‘vol’ zit. Je eet minder veel.
  • Niet-oplosbare vezels uit SOMA roggebrood nemen als een spons vocht op. Hierdoor verdwijnen afvalstoffen sneller via de dikke darm uit het lichaam en komen mogelijk schadelijke stoffen minder in contact met de darmwand.
  • Ook voor het belangrijke sporenelement ijzer in onze voeding is roggebrood een belangrijke bron. Want ongeveer een kwart van het ijzer dat we eten, is afkomstig uit brood. IJzer zorgt bijvoorbeeld voor het transport van zuurstof in ons bloed.
  • Ja dat kan! In de diepvries kan roggebrood zelfs een maand bewaard worden. Zo heb je altijd vers brood in huis.
  • Ja, dat is Slank in
  • De grote hoeveelheid vezels die zich in roggebrood bevinden zuigen zich in de maag als een spons vol en zorgen zo voor een verzadigd gevoel en ook voor een snellere lediging van je maag.
  • De bereidingswijze van roggebrood is anders. Roggebrood wordt namelijk in een lang proces meer ‘gaar gemaakt’ dan echt gebakken.
  • De vele vezels in roggebrood dragen bij aan een verzadigd gevoel. Hierdoor eet men minder. Ideaal voor tijdens een dieet dus.
  • Roggebrood is rijk aan vezels, vitaminen en mineralen en vetarm. Twee plakjes SOMA Sovital roggebrood leveren al meer dan 20% van de dagelijkse behoefte aan vezels. Verder heeft roggebrood een laag glucemische index.
  • Spelt is een uniek soort oergraan en was jarenlang helaas bijna vergeten. Maar spelt is lekker en voedzaam. De belangrijkste voedingsstoffen blijven in spelt tijdens verwerking goed behouden waardoor de voedingswaarde groot blijft. Speltbrood is gemakkelijk verteerbaar en een bron van vitaminen E, B, foliumzuur en mineralen als ijzer, magnesium en fosfor. Ontdek het ook!
  • Je hebt Limburgs, Brabants, Fries en Gronings roggebrood. Iedere streek heeft zijn eigen bereidingswijze en smaak. Zo smaakt het Friese zoeter dan Brabantse. Het grootste verschil zit in de baktijd. Fries roggebrood wordt soms twintig uur gebakken, terwijl de baktijd bij SOMA in Limburg anderhalf tot twee uur kan zijn. Dat gebeurt op lagere temperaturen dan gewoon brood. En dat maakt het gezonder, want op hogere temperaturen is de kans op de kankerverwekkende stof acrylamide groter. Het wordt op 100 tot 120 graden gebakken, bij brood loopt het op tot 180 graden Celsius.
  • Roggenbrood bevat veel mangaan (belangrijk voor een goede stofwisseling) en is een bron van vitamine B1, koper en zink.
© SOMA 2017 • All rechten voorbehouden